BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

До 20 % онлайн обучение, но само за иновативните училища

Възможността да провеждат до 20 % от учебните си часове онлайн ще имат само училищата с одобрен проект за иновации за тази година. Занятията през интернет няма да са възможни за всички, а само за учениците след четвърти клас. И това обаче няма да е безусловно, тъй като тези училища ще трябва да докажат, че  обучението дистанционно води до добри резултати и няма отпадане на ученици.

Това съобщи на брифинг днес просветният министър Красимира Вълчев. Той уточни, че тази възможност е все още на етап предложение на МОН и е част от регламентирането на онлайн обучението, като една от основните три промени, готвени в Закона за предучилищното и училищното образование.

А една от мотивациите за това е да се избегне твърде ранното започване или твърде късното приключване на присъствения ден за учениците, които учат на две смени, например. Освен това проучване на МОН показва, че ранното ставане за училище е демотивиращо за много от учениците.

„Според Министерството на науката и образованието присъственото обучение е най-добро, както и прякото взаимодействие с учителите, но днешните ученици учат много повече през дигиталните технологии, затова трябва да се намери баланса между прякото и електронното обучение“, посочи министър Вълчев.

Това дали да провеждат 20 % от обучението си дистанционно през интернет ще е решение на педагогическите колективи, а не наложено от Министерството, уточни още той.

В Хасковска област обявените за иновативни училища за учебната 2019 /2020 година са 12.

Според директорката на едно от тях -ОУ „ Св. Климент Охридски“ в Хасково Гинка Райчева идеята за провеждането на част от учебния план онлайн е добра. Тя коментира, че в интернет пространството могат да се изместят иновативните часове например, при които на учениците преподава повече от един учител.  

„По този начин ще се спестят много ресурси. По-малко преподаватели ще могат да обхващат по-голям брой деца“, посочи Гинка Райчева. Според нея 20 % възможност за онлайн учебни часове могат да се разпределят и за цели учебни дни. „Така например всеки петък на месеца може да бъде определен за учене онлайн. Този метод се прилага от много фирми на запад – определи дни работиш от офиса, а останалите от дома си, и анализите показват доста добри резултати-повишаване на работоспособността на хората. Така че вероятно същата логика ще даде добри резултатите и при учениците“, смята Гинка Райчева. За замяна на първия присъствен час с онлайн учебен обаче тя не смята, че ще има ефективност.

Според директорката на Професионалната гимназия по транспорт и аграрни технологии в Хасково Донка Станчева да се предава отчасти онлайн ще се възприеме добре и от учениците в гимназиален етап. „ Тази гъвкавост ще даде повече възможности и за учениците, и за преподавателите. Одобрявам идеята на МОН, защото в крайна сметка ще става въпрос и за физическо  присъствие в училище и така няма да се губи живият контакт между преподавателите и самите ученици.“

Част от тестовете също могат да бъдат провеждани в онлайн часовете- практика, която е дала добри резултатите по време на домашната карантина, смятат директорките от Хасково.

С приемането на промените в Закона за предучилищното и училищното образование грипните и дървените ваканции остават в историята.

При подобни ситуации ще се учи онлайн, както беше по време на извънредното положение, отбеляза още министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.

Третата промяна, за която той посочи, че ще се случи, засяга 4-годишните от детските градини. Те ще бъдат също обхванати в учебния процес.

Красимира Славова


Източник: Kardjali

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!